Sunday, September 9, 2012

බෙංගාල කොටියා (5)


පළමු කොටස් සඳහා..,

බෙංගාල කොටියා (1)
බෙංගාල කොටියා (2)
බෙංගාල කොටියා (3)
බෙංගාල කොටියා (4)

ඔහු තෘණ පත් අතර චලනයක් ලෙසට දුටු, ස්වේත වර්ණ සත්ත්වයා දෙසට පිම්මේ දිව ගියේ ය. සමතලා, කවාකාර බිම් කඩේකින් යුක්ත විවෘත බිමෙහි එක විශාල ගසක් යට, අං යුගලක් සහිත, සිහින්, සුදු පැහැ සත්ත්වයෙක් සිටගෙන සිටියේ ය. මින් පෙර කිසි දිනෙක දැක නැතත්, ඒ තමාගේ ගොදුර බව ඝාතකයා වැටහිණි. එහෙත් ඒ නොවැටහුනා සේ ඒ ආගන්තුක සත්වයා, චලනය නොවන සතර පයින් යුක්තව ගස මුල සිටගෙන සිටියේ ය. 

ඔහු ගොදුර මතට පැන්නේ ය. ආගන්තුක සතා, මහත් වෑයමෙන් ගෙල මදක් මැත් කොට ඔහුගේ මිදෙන්නට උත්සාහ කළේ ය. ඔහු පැන්නේ ඒ ගෙලට ම ය. මොහොතකින්, ආගන්තුකයාගේ භීතියෙන් විසල් වූ දෑස්, ඔහුගේ බඩවත දෙසට යොමු විය. එක ක්ෂණයකින් සියල්ල උඩුකුරුව ගියේ ය.

ඔහු වියරුවෙන් මෙන් ආගන්තුකයාගේ සිරුර, නිය ගාන්නට විය. ආගන්තුකයාව ගසෙන්  මෑතට ඇදීමට ගත් උත්සාහය අවසන, ඔහු විසින් කිතු කොට දැමු ගෙල වටා දිවෙන රැහැනක්, අසල වූ ගසෙහි බැඳ වටාද දිව ඇති බව ඔහුට වැටහිණි. ඒ මොහොතේම ගස මතින් යමක්, ඔහුවත්, ආගන්තුකයාවත් වසාගනිමින්, බිමට පතිත විය.

ඔහු දැඟලුවේ ය. ආගන්තුකයාගේ මෘත දේහය සමඟ, එක පොදියට බිම පෙරළෙමින් ඔහු මේ දැන් තමාගේ දෙ අත්, දෙ පා වෙලාගන්නා යමට තම විරුද්දතාව පල කරන්නට විය. එහෙත් එය ඵල නොදැරුවේ ය. ඔහු ගේ විරෝධාත්මක හැසිරීමට සාපේක්ෂ වේගයකින්, බන්ධනය දැඩි වී ගියේ ය. ආගන්තුකයාගේ ගෙලෙන් වහනය වූ ලෙයින් ඔහු පෙඟී ගියේ ය. ඔහුත්, ගොදුරත්, හිරුත්, තෘණ භූමියත් එක පොදියට ගුලි ගැසී, පෙරලෙන සෙයක් ඔහුට හැඟිනි. එහෙත්, ආගතුකයාගේ ගෙල වටා වූ රැහැන, මේ පොදියේ ගමන, සිමා කළේ ය.

දැඩි වෙහෙස, ඔහුගේ පාෂාණ බඳුව සවිමත් වූ මාංශ පේශීන් තරකොට වැළඳගන්නා තෙක් ම,  ඔහු සටන් කළේ ය.

ගස මතින් තවත් යමක් පතිත වන හඬ ඇසිනි. පොලොව මත වැතිර හුන් ඔහුගේ දෙනෙතට ආගන්තුක යමක් ග්‍රහණය විය. එහෙත් යටිකුරුව ගිය ලොව තුල ඒ කුමක්දැයි තේරුම් ගැනීමට ඔහුට නොහැකි විනි.  ඒ ඔහු සමීපයට ම ආවේ ය. ක්ෂණයකින්, එය ඔහුගේ අපර ගාත් දෙසට ගමන්කළේ ය. සිහින් වේදනාවක් දැනුනු අතර, හිරු බස යාමට ද ප්‍රථම ලොව අඳුරුවන සෙයක් ඔහුට දැනිණි. ඒ ආගන්තුක අඳුරකි.

පොලොව ට සමීපයෙන් වූ ඔහුගේ ඇසට පොලොව මත වූ සටහනක් පෙනිණි. මේ දැන් ඔහු දෙසට පැමිණ, මේ ගුප්ත අඳුර ඇතිකළ ඒකුමක්දෝ දෙයින් ඇති වූ සටහනක් ලෙසට ඔහු එය හැඳිනගත්තේ ය. අඳුර දැඩිවත්ම ඔහුට ඒ ආගන්තුක සටහනේ හුරු පුරුදු බවක් පෙනෙන්නට විය. "ඇය" ගේ අවසන් සලකුණ හමුවූ, බොරව ගිය දිය කඩිති ඉවුරේ තිබී ඔහු දුටුවේ ද මෙවන් ම සලකුණක් - මෙවැනිම සලකුණු කිහිපයක් බව, දෙනෙත් තදින් වැසි, ඔහුගේ ලොව ඝනාන්දකාරයේ ග්‍රහණයට නතු වීමට මොහොතකට පළමු, ඔහුට සිහිපත් විණි.


(මතු සම්බන්දයි)

Friday, September 7, 2012

බෙංගාල කොටියා (4)

පළමු කොටස් සඳහා.. බෙංගාල කොටියා (1)
                                  බෙංගාල කොටියා (2)
                                  බෙංගාල කොටියා (3)

 තවත් වස්සානයක් එළඹෙමින් තිබුණි. ඔහුට ඇය ව සිතින් අතහැර දැමිය නොහැකි විනි. ඇය නැති පාළුව ඔහුව පෙළමින් තිබුණි. ඔව් ඇය යන්න ගිහින්. ඔහුව ආදරයෙන් සනහා, රාගයෙන් සන්තර්පණය කළ ඇය, වෙනත් කොහෙන්දෝ ආ ආගන්තුකයෙකු සමඟ යන්නට ගොසිනි. ඔහුගෙන් සමු නොගෙන ම, සමුගෙන ගොසිනි.
එදා ඇය හමුවූ ගිම්හාන හැන්දෑවෙන් පසු,  තෘණ භූමියට උදෑසන එළඹුණේ, මහත් ආහ්ලාදයෙනි. හිරු, හිස ඇල කර බලා, මහා පොළොවට එවන හිරු රැස්, තෘණ භූමියේ වූ ළපටි තණපත්, ලා හරිත සේද බවටත්, වියළී, දුඹුරු පහ ගැනුණු තෘණ, රන්වන් කාශ්මීර සළු බවටත් පත් කරමින්, තැනිතලාව උණුහුම් කරන්නට විය.තරුණ කොටි යුවල එක්ව විසූ  අතර, ඔවුන් එක්ව ගොදුරැ සොයා ගියහ.උණුසුම් තෘණ බිම මත එළිමහනේ වැතිරී, තරු පිරි අහස දෙස බලමින් ඔවුන් දවසේ විඩා නිවාගත් අතර, එළඹෙන වස්සානයේ, ඔහුගේ ජව සම්පන්න පරපුරේ ඉදිරි පැවැත්ම සඳහා පැටවුන් එකෙකු හෝ කිහිපදෙනෙකු ලබා ගැනීම පිළිබඳව සිහින දකින්නට පුරුදුව සිටියෝ ය.

එහෙත්, ඒ වස්සානයට ඉඩ නොතබා ම ඇය අතුරුදන් විය. එක් රාත්‍රියක අතරමග අවදිව බලත්දී, ඇය නොසිටියා ය. එදා ඒ ඔවුන් මුල්වරට හමුවූ දිය කඩිත්ත අසල, අස්වාභාවික, කෘතීම රටාවන්ගෙන් බොර වූ දිය කඩිත්ත අසල, වූ ඇගේ  පා සටහනක්  පමණක් පසුව ඔහු සොයාගත්තේ ය.
ඇය අතුරුදන් ව සිටියා ය.

ඇයට වුයේ කුමක්දැයි ඔහු නොදත්තේ ය. ඒ පිළිබඳව සිත සිතත් ම ඔහුගේ මනස වියවුලෙන් ගහන විය. ඔහු වියරු වැටුනේ ය. ඇය වෙඅකෙකු සමඟ යන්නට ඇත. ඔහු සිතුවේ ය. සිතෙහි ඇතිවූ වේදනාකාරී වණය, අවසානයේ කෝපයේ සැරව වහනය කරන්නට විය.

  ඔහු වඩ වඩාත් හුදෙකලා විය. කුසගින්න ඔහු කෙරෙන් තුරන්ව ගිය අතර, ඝාතනය සඳහා වියරු ආශාවකින් ඔහු පෙළෙන්නට වුයේ ය. කිතු වෙන්නට ඉරා දැමුණු සතුන්ගේ වැරහල් වී ගිය සිරුරු දෙස ඔහු බලා සිටියේ ය. මරා දැමීමේ වුවමනාව මිස, ගොදුර බිදිමෙහි වුවමනාව තවදුරටත් එහි නොවුණි.

ඔහු දවසින් වැඩි හරියක්, ලෙන තුල ගත කරන්නට පුරුදු වුයේ ය.



(මතු සම්බන්දයි)